• VII Prywatne Liceum

• Przedświąteczne spotkanie

• Śniadanko wielkanocne pyszne i wielce udane.

3A rocks the world.

• Muzeum Czartoryskich

• 27 marca klasa 1 A odwiedziła Muzeum Czartoryskich. Bogate zbiory zarówno pamiątek historycznych,  jak i dzieł sztuki zrobiły na nas ogromne wrażenie.

• W Muzeum Iluzji

• W pierwszym dniu wiosny klasa 2C połaczyła naukę fizyki (optyki) z rozrywką podziwiając wystawę w Muzeum Iluzji.

• W Muzeum Fotografii

• W dniu 21 marca 2024 klasy 2a oraz 3b wybrały się do Muzeum Fotografii na warsztaty pt „Sprawdzam.  Krytyczne patrzenie na fotografię”. Uczniowie dowiedzieli się jak uważnie i krytycznie patrzeć oraz dostrzegać przejawy zniekształcenia rzeczywistości za pomocą obrazów. Zajęcia uświadomiły nam, że zdjęcia nie zawsze pokazują prawdę.

• W Staromiejskim Centrum Kultury

• 21 marca klasa 1 A uczestniczyła w zajęciach zorganizowanych przez p. Aleksandrę Barczyk w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży. Obejrzeliśmy poruszający spektakl pt. " Wataha" przygotowany przez uczniów z Zespołu Szkół Specjalnych oraz ich nauczycieli. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach dotyczących  różnych sposobów komunikacji z osobami, które z powodu niepełnosprawności nie mówią. Zobaczyliśmy  książki i plansze z obrazkami oraz specjalistyczne tablety z klawiaturą sterowaną za pomocą ruchów gałek ocznych, które  przetwarzają też  napisany wyraz na mowę i umożliwiają porozumiewanie się. Następnie w parach oraz przy wsparciu nauczycieli ze szkoły specjalnej rozmawialiśmy z naszymi rówieśnikami  o różnych sprawach i różnymi sposobami. Było to bardzo poruszające i pouczające doświadczenie. Dzięki  tym warsztatom przekonaliśmy się, że nie ma świata osób z niepełnosprawnością i świata osób sprawnych - jest jeden świat. To, jak będzie wyglądał, zależy od prostego bycia ze sobą:-)

• Womai - Centrum Nauki i Zmysłów

• Pierwszy dzień kalendarzowej wiosny był dla klasy 2b bardzo ciekawym doświadczeniem. Miejscem docelowym było "Womai" Centrum Nauki i Zmysłów. Uczniowie podczas zwiedzania wystawy "W stronę ciemności" zostali zabrani do świata ludzi niewidomych i próbowali wraz z przewodnikiem poruszać się w całkowicie ciemnych pomieszczeniach. Zaś na wystawie "W stronę światła" brali udział w różnych eksperymentach naukowych, dzięki którym dowiedzieli się np. czy dźwięk ma własny kształt, jakiego koloru jest cień i wiele innych. To był bardzo dobrze spędzony Dzień Wagarowicza!

• Warsztaty w Słowackim

• Uczniowie liceum w bieżącym roku szkolnym obejrzeli w Teatrze Słowackiego kilka spektakli:  "Szymborska, Kropki, przecinki, papierosy", "Znachor", "Spóźnione odwiedziny", "Opowieść wigilijna" oraz "Agamemnon". Dodatkowo po spektaklach młodzież, a w dwóch przypadkach również ich rodzice,  mieli okazję uczestniczyć w warsztatach autorskich prowadzonych przez kierownika działu edukacji Teatru im. J. Słowackiego pana Wojciecha Rzehaka.  Po większości z tych spektakli odbywały się dodatkowo rozmowy uczestników z aktorkami i aktorami teatru moderowane przez pana Wojciecha Rzehaka. Do jednego ze spotkań jako psychologiczne wsparcie została zaproszona również  nasza szkolna Pani psycholog.

• Klasa 1A w Muzeum Dominikanów i kościele Mariackim

• W piątek 26 stycznia w ramach lekcji polskiego w terenie odwiedziliśmy Muzeum Dominikanów oraz kościół Mariacki. Krużganki klasztorne, Kapitularz oraz ekspozycja muzealna, a także wnętrza zwiedzanych kościołów  sprawiły, że poznaliśmy lepiej zagadnienia związane z kulturą średniowiecza. Naszym przewodnikiem był dr Marcin Szyma z Instytutu Historii Sztuki UJ.

• Kopalnia Soli w Bochni

• 30 listopada klasa 1A LO spędziła noc w Kopalni Soli w Bochni. Był czas na sport, gry planszowe, tańce,  długie rozmowy i poznawanie walorów klimatycznych kopalni. Także nocleg we wspólnej sali na piętrowych łóżkach 250 m pod ziemią okazał się nie lada atrakcją.

Polecamy wszystkim!

• Śladami Żydów w Polsce

• Zaczynamy naszą wędrówkę śladami Żydów w Polsce. Przed muzeum Polin,  prof. P.Rogala wprowadza nas w temat. Zwiedzamy wystawę  stałą. Poznajemy historię od początków osadnictwa żydowskiego na terenach obecnej  Polski do II wojny światowej.

Drugi dzień  naszej wyprawy, to spacer po terenie dawnego getta, śladami historii tragicznej. To też  wspaniały  czas  spędzony  w domu Pani Elżbiety Ficowskiej, gdzie słuchaliśmy  niezwykłej  historii życia cudem ocalałej z getta dziewczynki. Wzruszające  i dobre chwile.

• Erasmus+

W dniach 6-20 listopada odwiedziliśmy ponownie Carcassonne. Był to przedostatni etap naszego wspólnego projektu Erasmus+. Zwiedziliśmy Tuluzę, wspięliśmy się kolejny raz na twierdzę Carcassonne oraz wzięliśmy udział w spotkaniu-wernisażu, który miał miejsce w Lycée Paul Sabatier. Zawieźliśmy naszym francuskim partnerom flagę przedstawiającą nasze wspólne francusko-polskie przygody podczas obu wcześniejszych wyjazdów.

• Licealiści na Wawelu

W listopadzie uczniowie liceum pogłębiają wiedzę historyczną, zwiedzając wystawę "Obraz Złotego Wieku" w Zamku Królewskim na Wawelu.

Ekspozycja robi wrażenie!

• Warszawa

• W dniach 10-13 października 2023r. klasy drugie odwiedziły stolicę. Program wycieczki był bardzo zróżnicowany. Uczniowie zwiedzali budynek sejmu, Muzeum Powstania Warszawskiego, warszawską Starówkę i cmantarz wojskowy na Powązkach. Brali także udział w warsztatach w Centralnym Domu Technologicznym i lekcji muzealnej w Pałacu w Wilanowie oraz byli w teatrze Capitol na musicalu "Kongo". Młodzież wróciła zmęczona, ale bardzo zadowolona.

• Bratysława- Wiedeń

• Pierwszy dzień października uczniowie i uczennice klas maturalnych spędzili na wycieczce pod opieką P. Zaraski, P.Rzehaka i P.Kindlika zwiedzając Bratysławę, Wiedeń i zamki: Zamek Orawski oraz Zamek w Bojnicach. Pierwszym przystankiem była miejscowość  Orawskie Podzamcze, gdzie grupa poznawała historię jednej z największych atrakcji turystycznych północnej Słowacji. Zamek Orawski został wybudowany w XIII w. na terenie ówczesnego Królestwa Węgier. W następnych dniach uczestnicy klas maturalnych wraz z lokalnymi przewodnikami spacerowały słonecznymi ulicami Bratysławy i Wiednia. Zwiedzili takie miejsca jak Zamek Bratysławski czy Pałac Schronbrunn w Austrii. Wycieczka zakończyła się spacerem w miejscowości Cicmany - wsi założonej w 1272 r.

Dziękujemy za tę wyjątkową ostatnią wycieczkę dla klas maturalnych :)

• Integracja klasy 1B

•  1 B LO ruszyła na górski integracyjny wyjazd klasowy.

Przeszliśmy ze Szczawnicy przez Bereśnik i Dzwonkówkę do Chaty na Bucniku,  której Gospodarze juz nieraz gościli naszych uczniów. Wędrowaliśmy utartymi szlakami i bezdrożami, podziwialiśmy widoki i gwiazdy na niebie , paliliśmy ognisko, tańczyli zbójnickiego, układali i śpiewali obigrawki ( kto wie , co to ?) słuchaliśmy opowieści o górach, niektorzy z nas grali na pianinie,  niektorzy na skrzypcach.Jednym słowem - zgraliśmy się. W dodatku w pięknych okolicznościach przyrody :)
              Po trzech dniach wrócilismy z wypoczętymi głowami i lekko zmęczonymi nogami.

• Szwajcaria

• W dniach 10-16 września 2023 klasy 3a i 3b wybrały się na wycieczkę do Szwajcarii. Głównym celem wyjazdu było zwiedzanie Instytutu CERN, gdzie mogliśmy wysłuchać wykładu, odwiedzić tereny eksperymentalne ( projektu ALICE) oraz porozmawiać z pracownikami instytutu.

Instytut CERN już od ponad 60 lat bada powstanie wszechświata. To właśnie w tym miejscu, 100 metrów pod ziemią znajduje się jeden z największych akceleratorów na świecie – Wielki Zderzacz Hadronów. Urządzenie o obwodzie 27 kilometrów rozciąga się na terytorium Szwajcarii i Francji, między Alpami a Górami Jura i jest uważane za największą maszynę na świecie.

W Genewie udało nam się zobaczyć siedzibę ONZ, Międzynarodowego Czerwonego Krzyża, najdroższe zegarki i zjeść najlepszą czekoladę. W drodze do Szwajcarii zatrzymaliśmy się pod największym pod względem przepływu wodospadem w Europie – Rheinfall, zwiedziliśmy muzeum Zeppelinów oraz Konstancję - piękne miasto nad Jeziorem Bodeńskim. Wracając do Polski zwiedziliśmy Lozannę oraz Muzeum Olimpijskie, przepłynęliśmy się statkiem po Jeziorze Genewskim, a w Montreux odwiedziliśmy studio nagraniowe zespołu Queen. W ostatni dzień udało nam się pospacerować po Norymberdze

• REJinUK

• W tym roku szkolnym, ramach projektu REJinUK znowu odwiedziliśmy Wielką Brytanię.  W wyprawie wzięły  udział klasy drugie liceum oraz kilka osób z klasy pierwszej i trzeciej.

Londyn powitał nas słońcem i piękną pogodą.  Zwiedziliśmy Westminster,  City, Tower of London, Tower Bridge.

Spacerowaliśmy wzdłuż Tamizy oraz podziwialiśmy panoramę  Londynu z  London Eye.

Zwiedziliśmy okolice Buckingham Palace, Whitehall, China Town, Leister Square oraz muzea: National Gallery,  Natural History Museum,  Science Museum oraz kilka innych.

Widzieliśmy fantastyczny musical na Westendzie WICKED, odwiedziliśmy Warner Bros Studio idąc śladami Harrego Pottera.

Byliśmy w Oxfordzie zwiedzając w zachwycie budynki  college'ów i bibliotekę.

Nie obyło się  bez  zakupów na Oxford street. Wreszcie spacerowaliśmy po futurystycznej dzielnicy Canary Wharf,

oraz Greenwich, gdzie jedną nogą  staliśmy na półkuli wschodniej a drugą  na zachodniej.

Każdy znalazł coś  dla siebie i niewątpliwie wyjechaliśmy z pewnym niedosytem obiecując sobie wrócić i odkrywać w przyszłości Albion dla siebie.

REJinUK.

• Dzień dziecka klas 2

• 1 czerwca dzień dziecka klasy 2 LO świętowały w Kryspinowie,  nad wodą,  piknikując,  grając w piłkę,  szachy i inne gry, oraz rozmawiając   rozmawiając mawiając, rozmawiając.

• Wycieczka klas 1 LO

• W dniach 10-12 maja klasy 1a,1b i 1c odbyły wycieczkę w rejony Kotliny Kłodzkiej. Program wyjazdu był bardzo atrakcyjny począwszy od spaceru w Paczkowie tzw. polskim Carcassone, poprzez spływ pontonami po Nysie Kłodzkiej, wyprawę na Szczeliniec Wielki, a skończywszy na grze fortecznej w Twierdzy Srebrna Góra.

Jak dobrze licealiści bawili się podczas tych dni, można podziwiać w galerii.

• Rydlówka

• 11 maja  klasa 3B udała się do Rydlówki, dawniej należącego do Włodzimierza Tetmajera domu, w którym odbyło się najsłynniejsze w literaturze polskiej wesele.
            W czasie zwiedzania  uczniowie dowiedzieli się wielu interesujących szczegółów na temat wydarzenia będącego inspiracją dla dramatu S. Wyspiańskiego. Wizyta w tym malowniczym miejscu pomoże w zrozumienie lektury i poszerzy wiedzę na temat  Młodej Polski.

• W muzeum Iluzji

• Dnia 14 kwietnia klasa 1b była w Muzeum Iluzji. To miejsce łączy dobrą zabawę i poszerzenie swojej wiedzy. Na stronie internetowej muzeum można przeczytać " Muzeum Iluzji to przestrzeń, w której iluzje spotykają się z wynalazkami naukowymi i sztuką: fizyka i optyka prezentowane są razem z tajemniczymi dziełami sztuki i klasycznymi łamigłówkami. Wyjątkowe doświadczenie edukacyjne wzbogaca interaktywna rozrywka – rysowanie światłem, tworzenie cieni i niezapomnianych chwil w świecie do góry nogami."

W pełni potwierdzamy, że to było wyjątkowe doświadczenie i serdecznie polecamy to muzeum!

• Erasmus +

• W dniach 27.03.2023 do 2.04.2023 r grupa uczniów z grup francuskich z klas pierwszych, drugich oraz trzecich, wzięła udział w pierwszej części projektu Erasmus+. Uczniowie z opiekunami udali się do Carcassonne, miasta we Francji, w regionie Oksytania. Uczniowie między innymi, mieli okazję zwiedzić imponującą twierdzę Carcassonne, miasto, wzięli udział w zajęciach w Liceum Paul Sabatier, odwiedzili atelier artystki rzeźbiarki tworzącej swoje rzeźby z blachy, oraz zwiedzili piękną Grotę Limousis. 14 kwietnia przyjadą do Krakowa z rewizytą uczniowie Francuscy. Czekamy na nich niecierpliwie!

• Szkoła językowa Eastbourne

• Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły udali się do Wielkiej Brytanii. Tym razem odwiedzili  Eastbourne, gdzie doskonalili znajomość języka angielskiego, zwiedzali i dobrze się bawili.

Eastbourne leży nad Kanałem La Manche, ma atmosferę starego eleganckiego kurortu, z pięknym nabrzeżem i stylowym molo. Szkoła okazała się niezwyklym miejscem. Zlokalizowana w  starym pałacu,  podarowanym przez Duke Devonshire, tutaj angielski sam wchodzi do głowy,  w pięknym starym budynku otoczonym ogromnym ogrodem i łąkami.

W niedalekim Hastings uczestnicy szukali śladów bitwy z 1066 oraz zwiedzali jaskinie przemytników słuchając fascynujących i mrożących w żyłach historii. Odwiedzili również Zamek Lewes i  jego okolice poszukując normandzkich śladów. Niezwykły wrażeń dostarczyl również spacer wzduż najpiękniejszych kliów świata -  Seven Sisters.

Zobacz więcej zdjęć w galerii.

• Teatr Stu

• 29.11 klasa 1b miała wielką przyjemność podziwiać kunszt aktorski w Teatru STU. Sztuka "Tartuffe" Moliera była niesamowitym przeżyciem dla wszystkich widzów. Na koniec udało się uczniom zrobić sobie zdjęcie z dwoma aktorkami grającymi w spektaklu.

Serdecznie polecamy!

• Teatr Muzyczny Capitol

• W weekend licealiści z klas IV wybrali się  do Wrocławia na spektakl „Mistrz i Małgorzata” do Teatru Muzycznego Capitol.

Rozmach spektaklu, niesamowita scenografia, muzyka na żywo, gra aktorów, zapewnił wszystkim wieczorów z rozrywką na najwyższym poziomie.

• Wycieczka klas 2 PLO

• Dzień 1 - Zagubieni.

Od pierwszych chwil wszystko wymknęło się spod kontroli.  Zgubiliśmy szlak na Bereśnik i przedzieraliśmy się przez pola, krzaki, chaszcze i las. Wreszcie dotarliśmy do schroniska. Bereśnik powitał nas gorąca czekoladą, naleśnikami i szarlotką.

Warto było się zgubić.  No i te widoki.

Dzień 2

Mamy w nogach 25 kilometrów!!! Przeszliśmy do Czerwonego Klasztoru i z powrotem do Szczawnicy.  Podobno widoki zapierały dech w piersiach.  My byliśmy skupieni na obolałych stopach, odciskach i bąblach.  Ale daliśmy radę.

Dzień 3 - ostatni SPA

Wjechaliśmy kolejką linową na Palenicę,  tam głównie  brykaliśmy, leżeli,  jedli i odpoczywali.  Potem zjechaliśmy do Szczawnicy na obiad i spacery. W porównaniu do dnia poprzedniego- sanatorium!!!! O 16.00 powrót do Kraków.

• Warsztaty językowe w Wielkiej Brytani.

• Uczniowie liceum i szkoły podstawowej uczestniczyli w warsztatach językowych w Wielkiej Brytanii.  To już kolejną edycja tej popularnej wyprawy gdy zwiedzamy  zabytki Wielkiej  Brytanii oraz poznajemy kulturę,  życie codzienne i mamy szansę doskonalić nasz angielski.

Tym razem zwiedzaliśmy Bath - urocze miasto z imponującą katedrą i łaźniami rzymskimi  oraz ciekawym Muzeum Mody. Byliśmy w Hampton Court - gnieździe  Tudorów oraz w Windsor  obecnej rezydencji Królowej Elżbiety II. Odpoczywaliśmy też nad morzem w Brighton gdzie zwiedziliśmy Pawilon Królewski i spacerowaliśmy po najdłuższym w Europie molo. W Londynie wdrapaliśmy się na szczyt kopuły katedry Świętego Pawła,  podziwialiśmy panoramę miasta z London Eye, i pływaliśmy po Tamizie.  Na koniec udaliśmy się  do Greenwich aby stanąć na południku zero.  Doświadczyliśmy też przeprawy przez  Euro Tunel.  Przywieźliśmy ze sobą moc wrażeń , jeszcze większą miłość do języka angielskiego  i ochotę na kolejne wyprawy do Albinu.

Czekamy  na kolejne edycje projektu

REY IN UK To be continued....

• Kotlina Kłodzka

Nasza klasa (3C LO) pojechała na trzydniową wycieczkę w okolice Kłodzka. Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc i sadzę, że każdy znalazł coś interesującego i godnego uwagi. Wyjechaliśmy wczesnym rankiem 15 .09.2021 i prawie od razu zaczęliśmy aktywny dzień. Jeszcze w drodze do ośrodka, w którym mieliśmy spędzić dwie noce, odwiedziliśmy gospodarstwo agroturystyczne i kilka miejscowości z cudownymi zabytkami. Pomimo, że atrakcje tego typu mogą wydawać się mało ekscytujące, to dzięki spływowi pontonowemu, zaprzyjaźnionej kozie i rozbudowanym grom logicznym w specjalnie stworzonych pomieszczeniach, nie mieliśmy czasu na nudę.

Po kilku godzinach podróży dojechaliśmy do miejsca docelowego, jakim był dom weselny o uroczej nazwie Diana. Jest to bardzo malownicze i odosobnione miejsce. W takiej scenerii mogliśmy zająć się integracją przed kolejnym zwiedzaniem. Następnego dnia odwiedziliśmy austriacką twierdzę Kłodzko. W jej korytarzach można znaleźć wiele ciekawostek z minionych lat. Naszą uwagę zwróciła zwłaszcza pewna armata… Na amatorów mocnych wrażeń i stałego dopływu adrenaliny czekał spacer po podziemiach twierdzy, w tym przez tunele tak wąskie, jak senny koszmar człowieka z klaustrofobią. W najmniejszych z nich musieliśmy poruszać się na czworakach. Na szczęście po tych przeżyciach zwiedzaliśmy samo Kłodzko, które okazało się bardzo malowniczym i uspokajającym miejscem z cudowną architekturą. Zwłaszcza oczarował nas kościół wypełniony pięknymi mozaikami i barokowymi ołtarzami. Niestety żaden opis, czy zdjęcie nie pokażą w pełni potencjału tego miejsca. Dzięki rozbudowanemu programowi mieliśmy wiele tematów do rozmów we własnym gronie. Zapalonym turystom i wielbicielom natury najbardziej przypadł do gustu trzeci dzień naszego wyjazdu, czyli wycieczka po Górach Stołowych. Muszę przyznać, że to jedne z najbardziej fascynujących miejsc w Polsce. Artystyczne dusze docenią w nich baśniowy klimat spotęgowany przez mgły, zaś trzymający się ziemi racjonaliści zróżnicowanie biologiczne oraz fascynujące formacje skalne. Piesza wycieczka, którą odbyliśmy w tamtym dniu była czymś wyczerpującym i zarazem satysfakcjonującym. Wydaje mi się, że wielu z nas powróci w tamte tereny. Dalsza podróż do Krakowa odbyła się bez większych zakłóceń, choć i tak spóźniliśmy się kilka godzin. To najpewniej była magia polskich dróg. Ogólnie cała nasza klasa uznaje tę wycieczkę za udaną.

Każdy z nas wyniósł z niej coś ciekawego, zwłaszcza wspomnienia wspólnie spędzonych chwil w miłym gronie.

• VII Prywatne Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Reja w Krakowie Prywatna Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Reja w Krakowie
      • 12 423-03-72 - sekretariat liceum 572 294 098 - sekretariat liceum 663 905 633 - sekretariat szkoła podstawowa
      • ul. Grodzka 60 31-044 Kraków Poland
      • NIP 676 252 19 82
      • Krakowska Fundacja Edukacyjna im. Jerzego Samuela Bandtkiego 29 1240 1431 1111 0000 1045 0860